شناسهٔ خبر: 31625 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

رشد ۱۷ درصدی تناژ بارگیری در راه‌آهن هرمزگان

قطار باری مدیرکل راه‌آهن هرمزگان از رشد ۱۷ درصدی تناژ و ۲۱ درصدی تعداد واگن بارگیری در اداره كل راه‌آهن هرمزگان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران؛ محمد پورفخری مدیرکل راه‌آهن هرمزگان با تشریح عملكرد این اداره كل در خصوص حمل بار در هشت‌ماهه سال جاری اظهار داشت: در بندر شهید رجایی از ابتدای سال جاری تاکنون، شاهد رشد ۱۷ درصدی درزمینهٔ تناژ و ۲۱ درصدی درزمینهٔ تعداد واگن در این اداره كل بوده‌ایم.

وی افزود: در این مدت، جابجایی ۱۱ میلیون و ۱۶۷ هزار و ۳۱۶ تن محمولات اعم از ترانزیت، نفتی و غیرنفتی انجام‌گرفته است.

پورفخری افزود: امسال با توسعه خطوط ریلی در محوطه بندری شهید رجایی، سهم جابجایی بار توسط حمل‌ونقل ریلی نسبت به جاده ۲۰ درصد رشد داشته است.

مدیرکل راه‌آهن هرمزگان گفت: در این مدت ۴ میلیون و ۴۱۴ هزار و ۵۶۵ تن بارگیری انجام‌شده است كه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۱۲ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی اضافه كرد: درزمینهٔ تخلیه نیز ۶ میلیون و ۷۵۲ هزار و ۷۵۱ تن تخلیه انجام‌شده كه با مقایسه با مدت مشابه سال قبل ازلحاظ تعداد واگن ۲۷ درصد و ازلحاظ تناژ ۲۴ درصد رشد را شاهد بوده‌ایم كه مهم‌ترین كالاهای جابجا شده در این مدت شامل مواد معدنی، مس، مازوت، كانتینر باردار و خالی، رول و... بوده است.

پورفخری خاطرنشان كرد: عملكرد راه‌آهن درزمینهٔ تخلیه و بارگیری كانتینری در هشت‌ماهه سال جاری از ۳۳ هزار و ۶۸۶ TEU در سال گذشته، به ۶۱ هزار و ۴۵۱ TEU در سال جاری رسیده كه رشد ۸۲ درصدی داشته است.

برچسب‌ها:

نظر شما